သူေတာ္စင္တုိ ့..မဂၤလာပါ..ျမတ္ေစတနာမွ လွဳိက္လွဲစြာၾကိဳဆုိပါတယ္။

Wednesday 5 October 2011

၂၄-ပစၥည္း တိုက်ဥ္းလိုရင္းျမန္မာျပန္

(၁) ေဟတုပစၥေယာ-အေၾကာင္းတရားအေနအားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာတရားသည္၎၊

(၂) အာရမၼဏပစၥေယာ-အာရံုအေနအားျဖင့္---

(၃) အဓိပတိပစၥေယာ-အႀကီးအကဲအေနအားျဖင့္---

(၄) အနႏၲရပစၥေယာ-အျခားအကြယ္မရွိေသာအားျဖင့္---

(၅) သမနႏၲရပစၥေယာ-အၾကားကာလမရွိေသာအားျဖင့္---

(၆) သဟဇာတပစၥေယာ-အတူတကြျဖစ္ေပၚ(ေစ)ေသာအားျဖင့္---

(၇) အညမညပစၥေယာ-အခ်င္းခ်င္းျဖစ္(ေစ)ျခင္း၊ ေထာက္ပံ့ျခင္းအားျဖင့္---

(၈) နိႆယပစၥေယာ-တည္ရာမွီရာအေနအားျဖင့္---

(၉) ဥပနိႆယပစၥေယာ-အားႀကီးေသာ တည္ရာမွီရာအေနအားျဖင့္---

(၁၀) ပုေရဇာတပစၥေယာ-ေရွးဦးစြာျဖစ္၍ ျဖစ္ေပၚမည့္အေနအားျဖင့္---

(၁၁) ပစၦာဇာတပစၥေယာ-ေရွးဦးစြာျဖစ္ေသာရုပ္တရားမ်ားကို ေထာက္ပံ့ေသာအားျဖင့္---

(၁၂) အာေသ၀နပစၥေယာ-ထပ္ခါတလဲလဲအားထုတ္၍ အားႀကီးေအာင္ျပဳေသာအားျဖင့္---

(၁၃) ကမၼပစၥေယာ-စိတ္၏အားထုတ္မႈတည္းဟူေသာ အမူအရာအားျဖင့္---

(၁၄) ၀ိပါကပစၥေယာ-အားထုတ္မႈကင္း ၿငိမ္သက္ျခင္းေၾကာင့္ အားထုတ္မႈကင္း ၿငိမ္သက္ျခင္းရွိေအာင္ျပဳေသာအားျဖင့္---

(၁၅) အာဟာရပစၥေယာ-ရုပ္နာမ္တို႔ကို ေထာက္ပံ့ေသာအားျဖင့္---

(၁၆) ဣႄႏိၵယပစၥေယာ-အစိုးတရျပဳေသာအားျဖင့္---

(၁၇) စ်ာနပစၥေယာ-ဆန္႔က်င္ဘက္တို႔ကို ေလာင္ၿမိဳက္ေစေသာအားျဖင့္---

(၁၈) မဂၢပစၥေယာ-ထိုထိုဂတိႏွင့္ကုသိုလ္အကုသိုလ္တို႔မွ ထြက္ေျမာက္ေစေသာအားျဖင့္---

(၁၉) သမၸယုတၱပစၥေယာ-မွီရာ အာရံု အျဖစ္ အခ်ဳပ္တူညီမႈတည္းဟူေသာ အတူတကြျဖစ္ျခင္းအားျဖင့္---

(၂၀) ၀ိပၸယုတၱပစၥေယာ-မွီရာ အာရံု အျဖစ္ အခ်ဳပ္ကြဲျပားမႈတည္းဟူေသာ တကြဲတျပားျဖစ္ျခင္းအားျဖင့္---

(၂၁) အတိၳပစၥေယာ-မိမိကိုယ္တိုင္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္သေဘာရွိသည္ျဖစ္၍ ယင္းသေဘာရွိေသာတရားတို႔ကို

ေထာက္ပံ့ေသာအားျဖင့္---

(၂၂) နတိၳပစၥေယာ-မိမိ၏အျခားမဲ့၌ျဖစ္ေပၚလာမည့္နာမ္တရားတို႔ကို ျဖစ္ခြင့္ေပးေသာအားျဖင့္---

(၂၃) ၀ိဂတပစၥေယာ-မိမိ၏အျခားမဲ့၌ ျဖစ္ေပၚလာမည့္နာမ္တရားတို႔ကို ေနရာေပးေသာအားျဖင့္---

(၂၄) အ၀ိဂတပစၥေယာ-မိမိကိုယ္တိုင္ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္သေဘာရွိသည္ျဖစ္၍ ယင္းသေဘာရွိေသာတရားတို႔ကို

မေပ်ာက္ပ်က္ေစေသာအားျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳတတ္ေသာတရားသည္၎၊ အတိၳ-စင္စစ္မေသြ ရွိပါေပ၏။ ဣတိ-ဤသို႔၊ ေဗာေဓႏံၲ-သိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရားကို၊ ၀ႏၵာမိ-ဦးႏွိပ္ရုိက်ိဳး၊ လက္စိုမုိးကာ ရွိခုိးကန္ေတာ့ပါ၏ဘုရား။

မွတ္ခ်က္။ ။ပ႒ာန္း (၂၄) ပစၥည္းကို ပါဠိ+ျမန္မာႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္လိုၾကေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔အတြက္ မူရင္းပ႒ာန္းအ႒ကတာႀကီးမွ တိုက္ရိုက္ဘာသာျပန္၍ တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္း ေဖၚျပေပးလိုက္ပါသည္။

စကားခ်ဳိခ်ဳိ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိ ဖလွယ္ၾကပါစုိ ့